Vabaõhumuuseumi leivapäeval

Laupäeval 16.09.2012 toimub Vabõhumuuseumis leivapäev. Seal on ka mahetoodete laat, kuhu ma ei saa minna, kuna pole töötlejana mahetunnustust taotlenud. Olen nö. tavalise laada alal ja müün võid, sõira, kodujuustu, salatijuustu (enne feta), toorjuustu ürtidega, jogurtit ja jäätiseid. Jäätised on lahjema variandi omad, ainult koorest jäätised jõuavad esmaspäevaks “Krõõda” poodi.

Mahedast veel näitlikustamise mõttes nii palju, et kui ma müün tervet muna, siis võin öelda, et see on mahe, kuid ei või seda muna karpi panna ja peale kirjutada, et seal on mahemunad, sest mul pole pakendamise luba. Smas, kui ma selle muna katki löön ja jäätise või sõira sisse panen, siis ei tohi ma ka sildi peale kirjutada, et seal sees on mahemuna. Sellised on regulatsioonid ja määrused. Ilmselgelt kaitsevad need nende huve, kes on mahetöötlemise tunnustamise kadalipu läbinud. Ise olen ilmselt mustas nimekirjas, kuna julgesin välja öelda, et selle mahemärgiga ollakse päris lolliks läinud. No kuidas on minu piim vähem mahe, kui ma ta läbi koorelahutaja lasen ja koorest või teen? Ma ei lisa sinna ju üldse mitte midagi. Igatahes homme Vabaõhumuuseumis laheneb saladus, kes olid need üheksa mahetootjat, kes esitati parima tootja kandidaatiks. Tundub, et lähebki nii, nagu arvama hakkasin, mainitakse ainult võitjat. Võib-olla olen mina ainus, kes oma toodete müügist elab ja selle tõttu ka reklaami vajaks? Ju see selgub.

Lisa kommentaar

