Elektrist ja klienditeenindusest

Artur tundis huvi, miks Eesti Energia puhaskasum mind riivab. Tõepoolest, kui naaber oma taluga hästi teenib, siis see mind küll kuidagi ei häiri. Pigem on juba aastaid olnud nii, et kui näen kellegi edu, siis mõtlen omaette: “Mida mina teha saan, et mul ka hästi läheks?” Hiljuti kuulsin Riinalt, et just selline küsimus iseenesest on õnnestumiste “ligimeelitamiseks” väga hea. Nüüd on siis see saladus paljastatud, miks mul hästi läheb.

Tagasi tulles Eesti Energia juurde. Ma ei leia, et selle ettevõtte juht töötaks 10 korda paremini ja tõhusamalt, kui tavaline inimene. Ma ei arva, et nii suure puhaskasumiga ettevõte omab moraalset õigust hinnatõuse põhjendada investeerimisvajadusega. Tavalised ettevõtjad kasutavad kõigepealt enda kasumist tekkinud reserve. No tavalistel on muidugi konkurents ka, mis väga ei luba hindu tõsta.

Seekordne elektriarve ehmatas mind küll esialgu oimetuks. Lähemal uurimisel siiski selgus, et eelmise kuu arve oli selle kuu omaga kokku liidetud. Maksin küll eelmise kuu arve ära, aga kuna otsekorraldus oli lõppenud, siis natuke hiljem. Ju nad ei jõudnud seda enam arvestada. Kuigi, kui ma näidu teatasin, siis sama päev saatsin ka makse, nii et teoreetiliselt oleks võinud näha küll, et on makstud.

Nördima pani mind hoopis firma klienditeenindus. Saatsin järgmise meili:

“Teatan kahetsusega, et minu tarbimiskohas Sepa talu Pikavere küla Koonga vald Pärnumaa, on näidu lugemine muutunud võimatuks seest poolt määrdunud plastiku tõttu plommitud elektrikilbil. Loodan, et teie firma (või Elektrilevi?) leiab võimaluse tulla, plomm maha võtta, kilp seestpoolt puhastada ja siis uuesti plommida. Igal juhul ootan vastust, sest kui pean pöörduma hoopis Elektrilevi poole, siis oleks mul vaja seda teada. Loodan, et see kumbagi firma puhaskasumit olulisel määral ei vähenda.”

Viimases lauses sisalduv iroonia siis Arturit häiriski. Miks ma tunnen, et vajan selle firmaga suhtlemisel teatavat enesekaitset iroonia näol, on eespool lahti seletatud. Igatahes sain paari päeva pärast sellise vastuse:

“Täname, et informeerisite Eesti Energiat tekkinud olukorrast.

Anname teada, et meie töötaja tuleb kilbi korrastamiseks ja näitude fikseerimiseks kohale nädala jooksul.

Meeldivat koostööd soovides…”

Kõik on ju korras?

Nende töötaja tuligi. Kahjuks ei olnud Jorma sellest minu meilist teadlik. Nii, et siis kui Eesti Energia töötaja helistas, sattus Jorma õues olema ja mees katkestas helistamise, sest pereliige oli olemas, näitas kilpi ja andis allkirja.

Paraku ei teinud kohaletulnud töömees MITTE MIDAGI MUUD, KUI LUGES NÄIDU. Õnneks tuli Jorma tuppa ja, kui ma teada sain, kes seal väljas oli, siis küsisin kohe, et kas kilp on seest puhastatud. Jorma ütles, et ei ole. Helistasin siis kohe mulle telefoni jäänud numbril ja asusin selgitama, miks see väljakutse üldse tehti. Kuna töömees ilmselgelt ei tahtnud kilpi puhastada, pakkusin, et teen seda ise, kui ta plommid maha võtab. Võtsin klaaspuhastusvedeliku ja lapi kaasa ja tormasin paljaste säärtega välja. Kilbi juures üritas töömees mulle veel pikalt selgeks teha, et seda ei saagi puhastada, sest niiskusega läheb plastik seest härma ja et ma saan taskulambiga sisse valgust näidates näitu ka niisama lugeda. Jäin endale kindlaks, et kilp tuleb avada. Lõpuks ta avas ka. Muidugi sain ma aru, miks selline vastuseis. Seal oli kuus kruvi, kõik vaja lahti keerata ja pärast kinni keerata ka.

Igatahes puhastasin ma kilbi seest ära ja tulin tuppa, sest vaidlesime seal  ju nii, et minul olid sääred paljad. Kilp on muidugi õues.

Järgmine päev läksin valges vaatama ja nüüd on võimalik näitu lugeda poole meetri kauguselt, loomulikult ilma taskulambita.

Mõtlesin, et kas olen lihtsalt keskeas üksik naine ja selle pärast pahuraks muutunud, aga jõudsin järeldusele, et asi pole siiski minus. Artur arvas, et kui mul sellest uni parem on, võin oma kogemust ju jagada.

4 thoughts on “Elektrist ja klienditeenindusest

    • Mina ka unistan… KUNAGI tuleb põhumajake ja sellele küll EE liitumist ei taha 😛 Mu hea sõbra head sõbrad on tuulikute ehitamise eksperdid (olid vist millalgi Põlva ökomessil kah rääkimas), nii et vähemalt tean, kust kunagi abi otsida 😀 Ja Petrone Print andis ju isegi raamatu välja… Jaa, unistused… Ühel heal päeval raudselt.

Lisa kommentaar

