Kui postkontor kaoks

Sain enda nahal hiljuti tunda,  mida tähendab meie väikese maakoha üks hüvesid – oma postkontor.

Asi oli juba mitmes postituses mainitud piimaproovides. Jõudluskontrolli assistent ütles mulle, et proovid lähevad reede hommikul laborisse. See, et ta veel mitu korda mainis, et 21.02 peavad proovid kogumispunkti olema viidud, mind mõtlema ei pannud. Oleks ju võinud kontrollida, kas 21.02 ja reede on ikka sama päev. Niisiis juhtus see, et kui mina rahulikult neljapäeva õhtul proove läksin viima, olin juba hiljaks jäänud. Kuna vahele tuli nädalavahetus ja proovidel on säilivusaeg ka, siis polnud mul mingit mõtet neid postiga saata, oleksid jõudnud laupäevaks laborisse. Kuna ma võin olla sihikindel ja põikpäine, siis otsustasin, et tahan ikka juba sel kuul oma tulemusi teada. Tegin siis pühapäeva õhtul esimese kontrollüpsi ja esmaspäeva hommikul teise, printisin endale internetist uue laudalehe ja saatele ka, pakkisin proovid karpi ja tahtsin posti panna. Selgus, et Koonga postkontor on kinni. Kuna proovidel ju on säilivusaeg, siis ei pidanud mõistlikuks saatmisega veel üks päev oodata, et saaks need Koongast posti panna. Vaatasin veel igaks juhuks internetist postkontorite asukohti ja mõtlesin, et sõidan Lihulasse, mis on ainult umbes 30 km kaugusel. Sõitsin sinna ja selgus, et sealt oli post juba ära läinud. Koonga postkontorist posti ära mineku aega ma tean, loomulikult oleksin pidanud Lihulasse ennem helistama ja uurima, mis kell seal auto käib.

Jäi üle kaks varianti: kas loobuda ikkagi proovide saatmisest ja sõita lihtsalt koju tagasi või sõita Pärnusse ja panna proovid seal posti.

Mis te ise arvate, kumba variandi ma valisin?

Loomulikult sõitsin Pärnusse, kuhu on Lihulast 55 km, panin proovid posti ja koju tagasi veel ca 45km. Kokku läks see mul “maksma” umbes 130 km sõitu. Pole just tore kütusehindasid arvestades. Samas omaenese lollus tulebki igal ühel reeglina kinni maksta, no mul vähemalt. Keegi ei takistanud ju üle kontrollida, millal piimaproov minema peab.

See vahejuhtum pani mõtlema, kui oluline on kauge maakoha jaoks oma postkontori säilimine, milline aja ja raha kokkuhoid see inimeste jaoks on.

Lisa kommentaar

