Nüüd aitab

Ilmselt oli vaja teatud maale ja seisundisse jõuda, et lõpuks otsus vastu võtta. See kõlab nii:

See, et ma kõiki neid tooteid teha oskan, ei tähenda, et ma neid tegema pean.

Nüüdsest jäävad tellimise nimekirja:

maitsestamata jogurt

kodujuust

või

sõir

jäätis

Laadal müün suure tõenäosusega jäätist, sõira, küüslauguvõiet, toorjuustu ürtidega, kui jätkub, siis võid ja mõnes väga üksikus kohas marjajogurtit. See nimekiri ei pruugi sugugi igal pool selline olla.

Kui keegi tellib piisavas koguses, võin teha ka salatijuustu. Piisav kogus on 5 topsi, st 5x300g

Miks selline radikaalsus? Sest ma ei jõua enam niimoodi teha. Tellimused ongi nii, et 1 karp seda ja 2 teist. Iga asja tegemine võtab aega ja väike kogus seda ajakulu oluliselt ei muuda. Ka toorainet läheb raisku, sest ma ei oska kuidagi nii täpselt arvestada, et tuleks näiteks 200g toodet.

Viljandi kaubakohtumised peatan sügiseni. Seni, kui laadahooaeg läbi on. Ka kliendid on paljud oma suveplaanidega ametis ja ma ei saa sõita väga väikeste tellimuste pärast. Ega jõua neid tellimusi ka täita, kui neli inimest tellib terve mu tootevaliku, täpselt sellise süsteemiga, et pean kõike natuke tegema. See võtab aega kaks päeva!

Ka Tallinnast pole praegu mõtet tooteid otsida. Jäätist teen väga palju ja müün kõik ise maha, Krõõta ei jõua midagi. Sadama turg ei saanud minu õnneks miinimum tellimuse esitamisega hakkama. Muidu oli seal täpselt sama: terve nimekiri mõne karbi kaupa.

Kui nüüd kellelgi mulje on jäänud, et hakkan üldse lõpetama, siis vastupidi. Kavatsen oma pisikese talumeierei rajamisega alustada. Lihtsalt praegu on asjad nii.

Lisaks juriidilise keha (OÜ, FIE) elushoidmisele, see tähendab arvete ja maksude maksmist ja vastavalt vajadusele abilistele tasumist, tuleb elus hoida ka minu enda füüsiline keha. Ja sama moodi jätkates muutub see viimane paraku kaheldavaks.

Lisaks toodete valmistamisele on mul ju ka asjaajamine, dokumentatsioon, põllukultuurid, peenrad, majapidamistööd, loomadega suhtlemine, müük jne.

Nii, et täna Viljandis suve viimane kaubakohtumine. Kõik, kelle tellimus minuni jõudis, saavad oma kauba, va 1 mascarpone, mis seekord oli ainus ja ma tõesti ei hakka ühte karpi tegema.

 

One thought on “Nüüd aitab

  1. Vaatasin, et teile on lähedal endised ranna-rootslaste alad. Sinna on tagasi tulnud Rootsist, vähemalt suveks suvitajaid. Need ju käiksid ise autoga järel, kui reklaam neile jöuab. Vöi on seda juba tehtud…..
    Jöudu ja edu!

Lisa kommentaar

