Töine nädalavahetus

Kõigepealt:

piimandusmuuseumi diplomAga selle kättesaamisele eelnes veel neljapäev, kui oli võimalus toitlustada Pikaveres Karini keraamikatöökoda külastavaid keraamika sümpoosiumi osavõtjaid. Pakkusin meie traditsioonilist ühepajatoitu, sellist, nagu kunagi mu vanaema tegi. Lisaks koduleib, või, sõir, piim, morss, vesi ja jäätis. Jäädi rahule.

Reedel tegin veel ettevalmistusi laatadeks. Võtsin näiteks kartuleid, korjasin kurke ja suvikõrvitsaid. Samuti läksin Jormaga kaasa, et Mihkli laadal enam-vähemgi viisakas koht saada. Kuidas sellega läks, veendusid mind juhuslikult tualeti tee äärest ülesleidnud ise.

Miks nii? Mina mäletan ilmselt küll ülearu selgelt seda aega, kui kohalikud tootjad paigutati paremate kohtade peale ja isegi kohamaksu ei võetud. Ausõna, see oligi nii. Olen ju käinud sellel laadal mitmeid aastaid müümas, siis kui küülikud olid ja siis kui mänguasjadega tegelesin ja hiljem Pikavere küla asjadega ja PLP telgi juures juba oma toodanguga. Nii, et natuke nagu mälestusi on. Kuna juba eelmisel aastal oli asi nii, et elektrit ei saanud, siis rääkisin isiklikult ja läksin ka kohale. Valida anti kohtadest kas: toitlustajate vahel kaugemal, hilpude vahel, laste platsil või tualeti/kiriku tee nurgal. Valisin viimase, kuigi see oli täiesti ilmselt müügialast väljas. Arvasin, et seal olen siiski  nähtavam/leitavam, kui lausa kuhugi vahele topituna. Sel momendil oli plats muidugi tühi.

Hommikul kohale jõudes selgus, et ma asusin tegelikult parklas, kuna sinna oli ette autosid pargitud ja telgi taga mürises kaks naabri generaatorit, mis tegid väga palju lärmi ja ajasid vingu ka. Seda tõsiasja kuulutasin ma küll üsna valjul häälel, mis omakorda vihastas generaatorite omanikku. Muidugi, ega temagi milleski süüdi polnud, ta ju laadaplatsilt voolu ei saanud, ju siis võimsus ei kannataunud, pistik oli ju kolme meetri kaugusel. Õnneks viis ta oma masinad siis natuke kaugemale ja läks vaiksemaks.

Siinkohal tänan nüüd Ants Välimäed, kes Imavere piimapäeval võidetud tunnustuse kätte andmise Mihkli laadale oli sättinud. Sain ilusa diplomi (postituse esiosas näha) ja oma “kuulsuse minuti”. Samuti tänan Maiat, kes mulle ütlema tuli, et sellist asja tahetakse üle anda. Olin ju lavast nii kaugel, et ise ei kuulnud midagi ja oleksin võinud jällegi ilma ka jääda.

Emil Rutiku käis korduvalt juttu ajamas ja kuuldavasti tegi lavalt mulle ka reklaami, kuigi ei osanud juhatada, kust mind leiab. Ei tulnud ka kohe selle peale, et teda õpetada: “Sepa mahetalu tunnustatud jäätise leiate lavalt paremale poole, kõigi toitlustajate vahelt läbi ja siis teisel pool kiviaeda triibuline telk autode vahel, tualetid kohe sealsamas” See oleks olnud toimiv juhatus.

Igatahes alustasin korraldajaga kohe läbirääkimisi järgmisel aastal viisaka koha saamiseks. Nüüd on juba eelkokkulepe olemas, et räägime edasi ja ehk õnnestub ikka midagi paremat saada. Mina igatahes kavatsen kõiki pähe tulevaid võimalusi kasutada, et omaenese kohalikul laadal normaalne müügikoht lõpuks saada. Vaadake ise järgmisel aastal, kas see läks mul korda.

Samal ajal müüs Jorma Haapsalus Joogafestivalil, seal oli koht küll hea, aga ilm kehvem, väga tuuline ja külm. Nii, et mina teenisin kõigele vaatamata paremini. No mul oli muidugi ka suurem valik. Kartulit oleks võinud mitu korda rohkem kaasas olla ja kaks noort kukke leidsid ka uue omaniku.

Täna on Jorma jätkuvalt Haapsalus, aga mina korraldasin Pikaveres degusteerimise ka Haapsalust pärit tervisesportlastele. Väga tore grupp oli. Pakkusin koduleiba, kodujuust, jogurtit ja sõira. Jäätise ostsid soovijad pärast ise. Nii külm oli, et ei söandanud seda degusteerimise osaks panna.  Kuna just siis tuli mõni piisk vihma, kui asju lauale sättisin, mõtlesin palvemajja minna, täiesti unustades, et seal on palvetund. Õnneks Silvi lubas mul sellegi poolest väikest saali kasutada ja ma loodan siiralt, et me palvetundi väga ei häirinud. Grupi liikmed ostsid tooteid ka kaasa, loodan, et nemad jäid sama rahule, kui mina.

Nüüd ma tegelen piimajahutaja tühjendamisega, enne seda veel lubasin endale pool tundi pausi, et rahulikult kohvi juua. Ja hiljem tuleb kindlasti jäätist teha, sest ega suvi veel läbi pole ja uued müügid juba paistavad. Homme on mul endal lüpsi päev, ka tuleb linna arsti juurde minna ja teisipäevaks koristada. Siis tuleb vabatahtlik. Jorma peab heina lainel veel natuke jätkama, edasi läheb puude veoks ja vahepeal peab limusiinid kinni püüdma, neil on vaja vereproovid võtta. Seda peab iga nelja aasta tagant tegema. Huvitav, kas seda kõike jõuab ka või olen jälle üle planeerinud?

 

3 thoughts on “Töine nädalavahetus

  1. ihii..mis loom see diploom küll on:) aga muidu jaksu ikka, tahtsin ka Mihkli laadale põigata, aga olin oma aja ja võimalused üle hinnanud..:(

    • Nojah, tõttasin kohe vaatama, et kas tõesti kirjutasin valesti… aga ju siis Ats trükkis valesti sisse. Selle annan talle küll rahulikult andeks. Ju mul siis on Maarjamaa ainuke diploom…, seda erilisem. Jaksu kulub ikka ära, tänud.

      • Jorma juhtis mu tähelepanu, et sõna “diploom” võib olla ajalooline sõnakuju. Tal oli õigus. Selle kohta tõestuseks väike lõik 1931 aasta Johannes Aaviku kirjatööst:
        …keeleuuenduses tarvitetakse veel rohkem seda võõrapärase rõhu säilitamist. Alljärgnevas antakse väike loetelu sõnu, kus keeleuuendus erineb ametlikust Õigekeelsuse sõnaraamatu õigekeelsusest, eelistades rõhu säilimist sõna keskel või lõpus: agént (genit. agéndi), asfált, barbaar, barbaarne, diploom, kefiir, kiosk, kongress, koraan, magneet, metood, notaar, plakaat, poliitika, poliitiline, protsent, sandaal, senaat, sünood, sopraan, teaater, tsemént. Neis olen võõrase rõhu säilitamise suhtes järeleandmatu. Seega ei milgi kombel mitte „ágent, ásfalt, bar­bar, diplom, keefir, kiósk, kóngress, kooran, magnet, notar (!), plakat, pólitika pólitiline, protsent, senat, sinod, sopran, teater, nagu Õigekeel­suse sõnaraamatus Veski seda tahab. Järgmiste suhtes ei tahaks olla nii kategooriline: adréss, orgaan, sümbool. Pooldaksin koguni minuut, sekúnd.

Lisa kommentaar

