Kuidas sloveenid mind õpetasid…

…ehk lollidelt tulebki raha ära võtta, nagu ükskord keegi ütles. Antud juhul olin siis loll mina. Õpetus iseeneset oli väga lihtne ja tõhus: kui piiri näed, siis otsi heaga üles kuhu ja kellele see tee maks ära maksta, muidu…

Asi iseenesest lihtne, olengi esimest korda üksi välismaal, lugesin küll tee maksudest, aga kuna mõnest kohast sõitsin pimedas ja kõrvalteid pidi, siis Sloveenia piiril enam ei mõelnudki sellele. Viga. Peeti kinni ja väga valus oli raha ära anda, mäletatavasti kurtsin oma kehva seisu üle veidi aega tagasi, nüüd on veel hullem. Aga kuna autos laiutab juustukatel, siis ei jäänud mul muud üle, kui majutus otsida. Nii olen jälle Austrias. Kuna mul polnud aimugi, millal ma tegelikult Sloveeniast ära tulen, siis aegsat reserveeringut polnud. Mõtlesin natuke naiivselt, et lähen samasse kohta, kui eile, aga minu jahmatuseks selgus, et see oli kinni. Selle asemel, et omanikule helistama hakata, mõtlesin, et mis seal keerulist, Booking.com äpi tõmbasin ju kodus telefoni, nii et lihtne teine koht leida. Selgus, et polegi nii lihtne: hotelli telefoninumber ilmub alles peale kõigi väljade täitmist ja reserveeringu kinnitamist. Reserveeringust on kasu, siis kui see on õigeaegne, see et olen poole tunni pärast kohal, on ikka rohkem telefoni jutt. Ja veel: aadressid pole korrektsed. Nende jaoks on ilmselge, et kui esimene pool kohanimest ära jätta, siis ikkagi saavad kõik aru, aga GPS ei lase otsimagi hakata. Nii pidin ühte kohta veel üle googeldama, et teada saada, see asub samas külas, kust äsja minema sõitsin. Õnneks sain siiski teisel katsel jutule ja siin ma nüüd jälle olen.

GPSi puhul on minu jaoks naljakas kiirusepiirangu värk. Kitsas tee keerutab mäkke, ühel pool mägi, teisel pool kuristik (minu jaoks🙂 ) aga lubatud kiirus näitab 100 km tunnis🙂 Kohalike jaoks ilmselt jällegi polnud väga naljakas minu taga sõitma juhtuda, äkki mõni tahtiski 100 km tunnis sõita, aga mööda ka ei pääsenud🙂

Juustukatelde jutt jääb hilisemaks kirjutamiseks.

Lisa kommentaar

