Kõike natuke

Kõigepealt müügijuttu: Laupäeval 30. mail 2015 on Sepa mahetalu tooted, eelkõige jäätis, aga ka sõir, natuke ka ürdivõid, jogurtit ja kanamune  Viimsis Rannarahva Muuseumis Kalapäeval. Meil küll endal kalast midagi ei ole, aga kaasas on Vally keraamika ja see on küll kala motiividega. Jäätise valik on: vanilje, rabarberi, piparmündi-šokolaadi ja mustsõstra.

Teine müügikoht on Sõmeru Lambafestival ja seal on pearõhk jäätisel. Sõir on ka kaasas. Ja veel Vally, koos oma keraamikaga🙂

Nüüd siis see muu jutt. Minu isiklik mõõt on ka lõpuks täis saanud. Olen väga pikalt pidanud end tolerantseks ja miks ka mitte?

Kuni hetkeni, kui Helsingi raudteejaamas musti lähedalt nägin. Oli täiesti selge, et need inimesed lihtsalt jõlkusid seal, kogu see olek ja käitumine… Väga ebameeldiv.

Olen valmis osalema sotsiaalses eksperimendis, kasvõi kahes õigupoolest. Nädalaks üks nii nimetatud pagulane Sepa mahetallu integratsiooni harjutama! Olen kindel, et ta eelistaks mõnd muud sihtriiki, kui see läbi saab.

Õigupoolest on üsna solvav lugeda, kuidas neid “pagulasi” üritatakse ühte patta panna meie Teise maailmasõja põgenikega. Vahe ongi ju selles, et eestlased ei jäänud kusagil riigi ülalpeetavateks, vaid töötasid end üles, koolitasid oma lapsed ja minu arusaama kohaselt tõid kasu uuele kodumaale. Kas sama saab öelda praeguste pagulaste kohta? Kas kõik, kes välismaal nenedega kokku on puutunud ja üsna õõvastavaid kogemusi jaganud, valetavad?

Ei pagulastele!

5 thoughts on “Kõike natuke

  1. Võin siis vastukaaluks jagada oma ainsa “pagulasekogemuse” välismaal. Soomes olles elas ülal korteris perekond, kus palju lapsi ja naine nendega kodune. Pereisa oli vist Somaaliast pärit, ning ainuke kokkupuude nende naabritega oligi, kui naine käis kurtmas, et üks koer teeb majas lärmi ja tema mees, kes kahel kohal tööd rabab ja kelle uneaeg väga napp, ei saa korralikult magada. Varsti pidid nad ära kolima päris oma korterisse, mille ostmiseks ilmselt siis tööd rabasidki. Pereisa ennast ma vist eriti ei kohanudki kuskil – ega inimest, kes kogu ärkveloleku aja tööd teeb ei olegi lihtne kohata. Kui ta näiteks ei olnu üks neist linnaliinibussijuhtidest, keda ma oma väheste sõitude jooksul kohtama juhtusin.

    Julgeksin oletada, et väga paljud pagulased oleksid väga õnnelikud, kui neil sihtriiki saabudes avaneks kohe võimalus mõtestatud tööd tehes ise end ülal pidada, omada võimalus tulevikueesmärkide tarbeks finantse koguda ja end täisväärtusliku ühiskonna liikmena tunda.

  2. Ega ma ei väidagi, et kõik laisad on ja lihtsalt paremat äraelamist otsivad. Õigupoolest võiks minu arvates riik valida, keda vastu võtta. Seda tehakse ju praegugi, aga üks kindel kriteerium peaks olema see, kas inimene kavatseb tööle hakata. Ja selle välja selgitamiseks piisab õigupoolest 2-3 nädalast, üle selle aja eriti ei vigurdata. Miks me peaks nõus olema mingi kvoodig?!?
    Olen vägagi teadlik, mis moodi elavad meie oma puudustkannatavad pered ja ma ei ole nõus, et riik panustab suvaliste kvoodiga määratud inimeste ülalpidamisse!

  3. Kurb on kugeda sellist sallimatut kommentaari. Iga ühiskonna sees on ebameeldivaid tegelasi, neid, kes ei taha tööd teha, neid, kes ei saa oma keskkonnas millegipärast nö täisväärtuslike kodanikena hakkama jne. Milleks üldistada ja sildistada? Helsinki raudteejaam on kõhe koht, aga minu jaoks on seda ka paljud kohad siinsamas Eestis. Euroopa ja Ameerika sekkumine teiste riikide asjadesse aastakümnete vältel, eelkõige majanduslikest huvidest ning võimuihast kantuna maksavadki pika vinnaga endale kätte. Meie vb ei üritanud kedagi koloniseerida Aafrika mandril ega ajanud niigi keerulisi etnilisi konflikte veelgi keerulisemaks, aga kui me nüüd tahame olla eurooplased, siis me paraku saame kogu pärandi tagajärjed samamoodi endale kaela nagu nn vanad Euroopa riigid. Ning kvoodid – kui tahta olla maailmamajanduse, EL, NATO jms osa, siis tulevad sealt koos turvatunde ning rahasüstidega paraku ka kõikvõimalikud kvoodid. On kummaline, et asjade vahel, mis meile meeldivad ning asjade vahel, mis ei meeldi, ei nähta seost.

    • Väga lihtne on kõik, kes on pagulaskvootide ja massilise immigratsiooni vastu, sallimatuteks tembeldada. Mis seal ikka, kuidagi peab ju argumenteerima ja demagoogia on alati olnud hea moodus. Praegu on ühiskonnas üsna selgelt kaks erinevat arvamust. Need, kes end “sallivateks” nimetavad, ei salli kahjuks sugugi teistsugust arvamust.
      Mis puutub üldistamisse ja sildistamisse, siis paraku on kriitiline mass neid pagulasi selleks ise põhjust andnud. Kui 70% ei tööta ja 30% töötab, siis kas saab neid inimesi töökateks nimetada või pigem vastupidi? Kui reaalselt on suurenenud kuritegevus, sealhulgas rasked isikuvastased kuriteod, siis kas on põhjust pidada neid inimesi hästi euroopalikku kultuuri lõimunuks või pigem vastupidi? Kui naised ja lapsed ei põgene kriisikoldeist sealse kultuurilise erinevuse tõttu ja ka selle tõttu, et neil on ohtlik see teekond ette võtta, siis kas saab tõepoolest arvata, et need noored mehed paadist välja saades oma kultuuri ja tõekspidamised hülgavad? Kas need inimesed, kes seal ohtlikes piirkondades naisi vägistavad kohe kindlasti paati ei astu?
      Mina isiklikult olin Euroopa Liitu astumise vastu. Seal olles olen põllumehena saanud toetuste näol liidust kasu.
      Pooldan praegu Euroopa Liidust välja astumist, kuigi minu jaoks isiklikult oleks see otsus kahjulik -Eesti riik paraku ei toeta oma põllumehi.
      Olen õige pisut maailmas ringi liikunud ja austan riike ja rahvaid, kes oma riigi ja kultuuri üle uhked on. Rahvusriigid on väärtus, mida tuleks hoida.
      Tegelikult on üsna huvitav, kuhu maale läheb see maailmavaateline konflikt.

  4. Vihakõne on muidugi alati intrigeeriv sõnavabaduse näide. Väited nagu massiline immigratsioon, kuritegevuse suurenemine ning et nad lihtsalt ei taha tööd teha on ehtsad demagoogia näited – igaühel on tõesti paraku õigus isikliku silmaringi baasilt arvamust avaldada. Artikelid, mis selgitavad praeguse globaalse humanitaarkatastroofi erinevaid vaatenurki, ei ole samas väga raske leida. Ja kuhu see maailmavaateline konflikt jõuab – ilmselt igapäevasel tasandil näiteks sinnamaani, et mina eelistan neid tootajid, kes ei õhuta võõraviha.

Lisa kommentaar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Muuda )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Muuda )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Muuda )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Muuda )

Connecting to %s